הסינים באים! קרסו נדל"ן חתמה הסכם עם חברת הבנייה הסינית BCEG

קרסו נדל"ן היא החברה הראשונה שחתמה הסכם עם חברת בנייה סינית, לביצוע פרויקט מגורים חדש בקריית באונו.

חברת הבנייה הסינית BDEG היא אחת מתוך 6 חברות זרות שנבחרו ואושרו ע"י הממשלה  במסגרת "קול קורא" ויבנו פרויקטים למגורים בשיראל.

 

BCEG חברת ביצוע ענקית אשר דורגה בשנת 2016 במקום 43 מתוך 250, ברשימת חברות הבנייה הגדולות בעולם.

 

היקף ההכנסות של חברת BCEG עומד על למעלה מ- 15 מיליארד דולר, כאשר 2 מיליארד מתוך כלל ההכנסות הם ממגזר הבנייה למגורים.  

 

חתימת ההסכם בין קרסו נדל"ן וחברת BCEG הסינית. 

 

לפני כשנה בחרו משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון את חברות הביצוע הזרות שיוכלו לעבוד בישראל. המטרה היא לצמצם את מצוקת כוח האדם בענף הבנייה, להביא תוספת של כוח אדם מקצועי ומיומן מחו"ל ובכך עצור את העלייה במחירי הדיור.

 

ההסכם שנחתם בין קרסו נדל"ן לחברת הענק BCEG הוא הראשון שנחתם בישראל.

 

הפרויקט המדובר ייבנה במתחם החדש "רובע אריאל שרון בקריית אונו", הממוקם מדרום לבר-אילן ומצפון-מערב לשכונת קריניצי החדשה וכפר אז"ר, ועתיד לכלול בסופו של דבר כ – 1,700 יח"ד, שטחי תעסוקה, מסחר ופארקים ירוקים.

 

קרסו נדל"ן תקים את השכונה הגדולה ביותר ברובע החדש שתכלול 742 יח"ד, ב – 6 מגדלים בני 30 קומות ובמרכזם פארק רחב וירוק.

 

 

בשלב הראשון כולל הסכם הבנייה את הקמת המגדל הראשון בו 129 דירות וחניון תת קרקעי, בהיקף בנייה של כ – 20,000 מ"ר. לאחר מכן קיימת אופציה לשני הצדדים להארכת ההסכם והמשך ההתקשרות בבניית שאר הפרויקט.

 

חברת BCEG ((Beijing Construction Engineering Group, היא חברה בבעלות ממשלתית סינית שעוסקת בתחום הבנייה כבר משנת 1953, במגוון גדול של מגזים כמו מבני ציבור, שדות תעופה, מבנים מסחריים של תעסוקה, תשתיות ועוד.

 

כיום מעסיקה חברת BCEG כ – 20 אלף עובדים ישירים ועוד עשרות אלפי עובדים שפועלים באתרי בנייה שונים בסין ובכ- 30 מדינות אחרות ברחבי העולם, כגון – בריטניה, אוסטרליה, ארה"ב, תאילנד ועוד.

 

החברה ביצעה פרויקטים מרכזיים כמו כיכר טיין- אן- מן מהמפורסמות בבייג'ינג. כיום בונה החברה פרויקטים גדולים כמו בניין עיריית בייג'ינג החדש, את שדה התעופה הגדול בעולם בבייג'ינג, מגדל מגורים בגובה של מעל 300 מ' עם 72 קומות בבנקוק ועוד.

 

במסגרת הסכם זה תשלח חברת BCEG כ"א בהיקף גדול ביניהם מנהלי עבודה, מהנדסים, ועובדים מקצועיים.

 

דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן: "קרסו נדל"ן נמצאת היום בבעלות הדור השלישי, נכדיו של משה קרסו ז"ל מייסד החברה. חברתנו מקימה מגוון פרויקטים של מגורים ומסחר ובתכנון החברה הקמה של למעלה מ- 10 אלף יח"ד חדשות בשנים הקרובות.

 

לאחר תהליך ממושך בחרה קרסו בחברת BCEG לביצוע פרויקט הדגל של החברה בקריית אונו. החברה הסינית שנבחרה היא חברה ותיקה, יציבה מקצועית ואמינה עם ניסיון בבנייה של פרויקטים מורכבים.

 

דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן: "קרסו מקימה פרויקטים רבים של מגורים ואנו מתכנננים לבנות למעלה מ- 10 אלף יח"ד חדשות בשנים הקרובות".  יח"צ

 

התרשמנו מאיכות הבנייה שלה, מההקפדה על נהלי הבטיחות המחמירים באתרי הבנייה ומזמינות כ"א המקצועי שהיא יכולה לספק. אין לנו ספק שהיקף כוח האדם המקצועי שתביא עימה החברה לישראל, יסייע לקיצור לוחות זמנים של בניית הפרויקט ולא תהיה השפעה של בעיות הקיימות היום בענף כמו מחסור בכ"א בשל סגר בשטחים, בעיות של מעבר פועלים מאתר לאתר וכד'.

 

את המו"מ מטעם חברת קרסו, ניהל רונן לבן, סמנכ"ל ההנדסה של החברה. לפני חתימת ההסכם הוא ערך סיור באתרי בנייה שונים של  חברת BCEG כולל בפרויקט המגורים בבנגקוק, שם שיטות הבנייה המקובלות תואמות לשיטות המקובלות בישראל".

 

בקרסו נדל"ן מציינים כי "המגדלים בקריית אונו יבנו ע"פ הסטנדרטים, שיטות הבנייה והתקנים המקובלים ונהוגים בישראל. לדבריו של דן פרנס, "קבלני המשנה וכל הספקים של חומרי הגמר כולל מטבחים, ריצוף, דלתות, כלים סניטרים וכד' יהיו חברות ישראליות כפי שמקובל בענף ובשאר הפרויקטים של החברה".

 

בנוגע ללוחות הזמנים אומר פרנס, נקבע שזמן בניית הפרויקט יעמוד על 30 חודשים, זמן הקצר בכ – 20% מהזמנים המקובלים בבניית פרויקטים בישראל. לדבריו נראה כי החברה הסינית לקחה מקדם ביטחון גדול וייתכן שאף יסיימו את הבנייה עוד לפני.

 

חברת BCEG תקים בישראל סניף אשר יטפל בין היתר בתיאום אדריכלי ושינויי דיירים. החברה שסייעה בהקמה ובתפעול של סניף זה כולל קישור לגורמים הרגולטוריים והעסקיים בישראל, היא חברת Initiative Israel בבעלות אלירן דובז'ינסקי, המכהן גם כמנכ"ל החברה.

 

בחתימת ההסכם, החברה הסינית יוצגה ע"י עו"ד רונן אשר, ואת קרסו נדל"ן ייצגו עו"ד נעמה שיף ועו"ד אורלי סמולארז ממשרד עו"ד שוב.